perjantai 4. marraskuuta 2016

Bangkok

Heissan!
Huomenna tulee viikko kuluneeksi siitä kun lähdettiin reissuun ja todellinen lomamoodi on tullut jo täysin päälle! Lensimme Dohan kautta Bangkokiin, jonne saavuimme sunnuntaina kello 7 aamulla. Pitkän lennon jälkeen väsymys oli kova, joten suunnattiin heti hotellille nukkumaan muutamaksi tunniksi. Lepäilyn jälkeen päätettiin ryhdistäytyä ja lähteä tutkimaan Bangkokia. Taksi napattiin kadulta ja pyydettiin, että päästäisiin kaupungin keskustaan. Kuski lopulta vei meidät järkyttävän isoon ostoskeskukseen, jossa seikkailtiin koko ilta. Bangkokissa meidät ohjattiin ainoastaan kaikkiin luksuskauppakeskuksiin, jossa ihailtiin paikallisten tyylikkyyttä ja häpeiltiin omia turistilookkeja.

Maanantaina liikuttiin superkätevällä skytrainilla, joka meni ihan meidän hotellin vierestä ja vei meidät lähemmäs keskustaa. Tosin itse keskustaan ei olla vieläkään oikein päästy, mutta onneksi palaamme vielä Bangkokiin, että jos silloin onnistaisi.. Vierailimme kuuluisalla Wat Pon temppelillä, jonka arkkitehtuuri hurmasi meidät täysin. Temppeliin sisään mennessä kengät tuli riisua ja turisteille, joilla ei ollut tarpeeksi peittävät vaatteet kuten meillä annettiin vihreä kylpytakki suojaksi. Matka temppeliin taitettiin pitkähäntäveneellä, josta tyhminä maksettiin iha ryöstöhinta kun ei oltu vielä ihan selvillä paikallisesta hintatasosta. Nyt ollaan jo iha huippuluokan tinkaajia :D  Temppeliltä jatkettiin matkaa tuktukilla Chinatowniin, jossa oli myynissä kaikenlaista ruokaa grillatusta possun päästä mandariineihin. Me päädyttiin tällä kertaa ostamaan vaan niitä mandariineja.

Meidän hotelli sijaitsi vähän kauempana keskustasta, joten tunnuttiin olevan ainoat turistit koko alueella ja saatiin tosi outoja katseita peräämme. Joten aina turisteja nähdessämme oltiin iloisia, ettei ollakkaan ainoita. Hotelli oli kuitenkin ihan kiva, sijainnistaan huolimatta. Iltaisin istuttii meidän parvekkeella ihailemassa Bangkokin pilvenpiirtäjien valoja ja taivaalla läiskyviä salamoita. Päivisin oli aina +30 astetta lämpöä, mutta usein iltasin tuli pieni sadekuuro, jonka jälkeen alkoi ukkostaa. Vietimme Bangkokissa kaksi yötä, koska hinku rannalle oli kova ja tiistaina lennettiin tänne Krabille. Ensi viikolla matkamme kuitenki jatkuu takaisin tuonne suurkaupungin sykkeeseen!

Lisää kuvia meidän reissusta löytyy myös meidän instagramista http://instagram.com/reissureimat